Tuesday, February 21, 2012

:: Cinta Hati [Eps 2]

Macam-macam gelagat AA sekarang ni..since dah sekolah ni, ada juga perubahan dia. Kalau sbelum ni kalau di ajar apa saja tak kira ABC,123, Aliff Ba Ta ke..main-main je dia..bukan tak ikut apa yang mumy or babah dia ajar, tapi tak sungguh-sungguh. Sekarang ni alhamdunillah nampaklah perubahannya. Pada mulanya, agak risau di hati ini, macamanalah agaknya AA ni..boleh ke tak dia belajar. Dapat terima tak..faham tak apa yang teachers dia ajar. Iye lah, majoriti teachers speaks English. Takut AA tak faham sangat arahan cikgunya.

Semalam, sedang asyik memasak, tiba-tiba dengar satu suara baca doa makan. AA ni perangai dia kalau di tanya takkan dijawab. Ini tetiba dia baca doa makan. Walau tak sebutan tak berapa betul, tapi adalah bunyi doa makan dari sebelum ni bila suruh baca doa makan yangdi baca "Bismilla..Amin.." tu je..nak marah pun tak boleh, bila fikirkan kita nak mengajar dia SABAR je lah. 

Sejak sekolah juga ni AA sekejap panggil mumy, sekejap panggil MAMA..memula betulkan juga or buat tak tahu, tapi maybe sebab dia belajar d sekolah ignore kan je juga. Tak kisahlah nak panggil apa, asalkan bukan yang kurang sopan sudah. Babah dia pun di tukar panggilan..jadi BAPAK..kot kasar sangat bunyinya AA. Hubby pun layankan aje si AA ni. The best part satu lagi, AA gelarkan dirinya TIGER, AF TIGER KECIL, Babah LION, Mumy DINOSAUR. Semuanya pengaruh apa yang dia dah belajar di sekolah.

Harap-harap AA akan dapat menerima pelajaran yang dipelajari ini dengan hati yang terbuka. Dan gunakanlah untuk kebaikkan bukan kemungkaran. 

.l.o.g.o.f.f.

No comments: