Thursday, December 1, 2011

:: Permata Hati [Eps 4] ::

Salam...

Pejam celik pejam celik AF 3hb Dec dah 7 bulan..hurmm..sekejap rasanya masa berlalu..27hb November AA genap 3 tahun. InsyaAllah, tahun depan akan bersekolah..Kesihatan AF pun makin baik, syukur alhamdunillah..last admitted di hospital pada 3 Oct 2011..masa tu umurnya 5 bulan..tu pun kebetulan AF ada kahak, boleh dengar nafas dia yang kurang selesa..ke hospital niatnya cuma mahu, tukau NG Tube je, pastu minta nurse suction sikit..tapi lain pulak jadinya, makin disedut kahak AF macam makin banyak, lepas tu AF jadi tak bermaya..maka nurse pun merujuk ke doc yg available masa tu..kebetulan doc yg free masa tu, Doc Lee..Doc yang merawat AF masa di ICU dulu..memang dia kenallah...dengan saolan dari Doc.. "Mama kemana sbln ni?"..huhu terpaksalah jawab dengan jujur, "balik kampung doc, uncle dia bertunang"..sambil senyum simpul..huhukan dah kena bebel ngan doc, langsung admitted tuk 3 hari..informed pulak ke Doc Anna, terus dapat acute bed..ngeee...di hospital, doc suruh belajar suction sendiri..sebab balik rumah nanti, kena buat sendiri. Pada awalnya, cuak & tak yakin nak buat semua tu..tapi demi anak, buat jugalah..bertawakal pada Allah, dan berdoa semoga usaha ini akan membuat AF akan makin pulih...Alhamdunillah, last appointment, doc (Prof Jessie) mengatakan AF semakin baik..tumbuhsaran dia pun balance dari segi berat badan & tinggi walaupun sebenarnya dia masih kategori kurang berat badan..For me, its ok as long he is fine..itu pun dah membuatkan seorang ibu tersenyum lebar..rasa puas hati sangat2 bila doc berkata begitu..Harapan Mummy & Babah semoga AF akan sihat2 selalu..buat masa ni AF dah bole mengiring dan meniarap..walaupun lambat doc kata, tp good progress..AF hingga sekarang still feeding gunakan NG tube..tak apalah..dalam masa yang sama, stimulate deria rasa dia..dah cuba feed guna bottle, cuma dapat minum dalam 20 mils dalam masa 20 mins..selebihnya he's refuse to finished it..apa lagi, masuk tube ajelah.
Dah 2 hari ni, AF asyik senyum jer..suka dia org gomol2, agah2 dia.. ;)

Untuk AA, Mummy & Babah doakan semoga akan menjadi anak yang soleh,beroleh keberkatan dariNya, murah rezeki, terang hati untuk terima ilmu dunia dan akhirat..Mummy & Babah akan buat yg terbaik utk anak2 Mummy & Babah..semoga satu hari nanti AA boleh jadi pemimpin dan menjaga adik dengan sebaik yang mungkin..AF tak seperti anak2 yang lain diluar sana, dia perlukan bimbingan dari kita semua.

Routine as student still berjalan seperti biasa..sekarang ni, tengah berusaha untuk menyiapkan assignment yang ada. Harap2 semuanya akan berjalan dengan lancar.. Nak buat video untuk subject Arab 3..submission date?? This coming 19 Dec 2011..huhu..

Semoga kita semua akan beroleh keberkatan, kemuliaan, rahmat & hidayah dariNya dalam menempuh hidup di dunia untuk bekalan di akhirat nanti..Amin..


.L.o.g.o.f.f.

No comments: